Preview

EURASIAN INTEGRATION: economics, law, politics

Advanced search

Features of Marketing Activities on the TV-Channel in the Conditions of Eurasian Integration

Abstract

The Eurasian integration processes play a significant role in the development of marketing strategy aimed at improving the competitiveness of television services on the television market through cooperation with other companies, which contributes to the formation of competitive advantages of both sides. The expansion of the interstate cooperation due to the interaction of different mass media raises the efficiency of integration processes.

About the Author

E. Y. Kolobova
Saint-Petersburg state Institute of Film and Television
Russian Federation


References

1. Иншаков О. В. Экономическая генетика и наноэкономика. Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2007.

2. Колобова Е. Ю. Формирование конкурентных преимуществ хозяйствующих субъектов кинопоказа // Петербургский экономический журнал: научно-практический рецензируемый журнал / Санкт-Петербургский университет кино и телевидения. СПб., 2013. № 1 (1). С. 84-86

3. Корнилов Е. А. Журналистика на рубеже тысячелетий. Ростов-на-Дону, 1999.

4. Кириленко В. П., Алексеев Г. В. Особенности правового положения субъектов международной журналистики // Управленческое консультирование. 2014. № 6 (66). С. 24-32.

5. Лыскова Е. «Онланта» хранит видеоконтент телерадиокомпании «МИР» в облаке // PR-NEWS [Электронный ресурс]. URL: http://old.prnews.ru/release_view.asp?id=4D1708CC-CBD4-45B7-9473-B4636E22F0B2 (дата обра щения: 16.09.2016).

6. Основы медиабизнеса: учеб. пособие для студентов вузов / под ред. Е. Л. Вартановой. М. : Аспект Пресс, 2012.

7. Официальный сайт телерадиовещательной организации Союзного государства [Электронный ресурс]. URL: http://www.tro-soyuz.com (дата обращения: 16.09.2016).

8. Романова И. К. Применение аналитических методов к исследованию Парето оптимальных систем управления // Журнал «Наука и образование: электронное научно-техническое издание», 2015. № 4 [Электронный ресурс]. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-analiticheskih-metodov-k-issledovaniyu-pareto-optimalnyh-sistem-upravleniya (дата обращения: 15.03.2016).

9. Телевидение в России. Состояние, тенденции и перспективы развития: Отраслевой доклад / под ред. Е. Л. Вартановой, В. П. Коломийца. М.: Федеральное агентство по печати и массовым коммуникациям, 2010. С. 14.

10. ФЕАМ-2012: интеграция начинается с медиа // Новости Кыргызстана [Электронный ресурс]. URL: http:// www.for.kg/news-204208-ru.html (дата обращения: 10.11.2016).

11. Reppel A. The Marketing Mix: 4Ps, 7Ps or What? (2003) [Electronic text data]. Mode of access: http://www. reppel.co.uk/marketing-theory/themarketing-mix-4ps-7ps-or-what.html (дата обращения: 10.11.2016).


Review

For citations:


Kolobova E.Y. Features of Marketing Activities on the TV-Channel in the Conditions of Eurasian Integration. EURASIAN INTEGRATION: economics, law, politics. 2016;(1):50-56. (In Russ.)

Views: 449


ISSN 2073-2929 (Print)